Informace o mně

Jméno:
Ing. Kateřina Kašparová, Ph.D.

Vzdělání:
Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova, matematika 2020-2022
Doktorské studium, Ekonomika a management
Inženýrské studium, Ekonomika a management
Mindfulness kurz MBSR
Členka JČMF (Jednota českých matematiků a fyziků)

Běhání:
Moji vášní je běhání (10 km za 36:35, maraton za 2:44:39, 100 km za 8:09:45, 246 km za 27:47:16). U běhání si odpočine mozek, zotaví se a naopak se unaví nohy. Baví mě se stále vzdělávat, ať ve filosofii, psychologii nebo historii matematiky.

Zkušenost se školami v zahraničí
Pobývala jsem v nepálském chlapeckém klášteře, měla možnost učit děti ve škole v JAR a seznámit se s přístupem ke vzdělání v USA ve Virginii přímo ve výuce.

Časté dotazy

Proč jsem odešla ze školství?

Protože mám ráda jiný přístup k žákům, respektující a individuální. Který nebyl brán jako běžný. Zastávám názor, že děti se nejlépe „naučí“ ve chvíli, kdy nemají pocit, že se učí. Kdy přirozeně nasávají a jen „jsou“. A to je ve chvíli, kdy jsou uvolněné, cítí se dobře a především se nebojí klást otázky. „Paní učitelko, to je pohoda.“ Vždyť máme matiku? No právě, chvíli zabereme, pak si povídáme, pak se zasmějeme, zase počítáme a můžeme být sví.

Proč „učím“ matematiku?

Učení mě baví, ale matematika se vlastně neučí. J Žáky otevírám k myšlení, kladu jim otázky, aby sami dovedli vymyslet, jakou cestu ke správnému řešení mají najít. Stavím na tom, co žáci umí a chápou.

Proč je tak důležité matematiku pochopit?

Protože jinak je to memorování vzorečků, výpočtů a postupů, které jakmile žák zapomene, skončil a je nešťastný. Matematika se nedá naučit nazpaměť. Více než kde jinde je zde nutné pochopení z důvodu provázanosti témat, jejich návaznosti na sebe. Panelák od 3. patra nepostavíte, stejně tak jakmile se nenaučí žák zlomky, nepochopí procenta, rovnice, slovní úlohy… a matematika se stává „pruda“, „nebaví“ protože nejde.

Je nutné připravovat se na přijímací zkoušky drilem?

Nedokáži zodpovědět obecně, ale věřím, že nikoli. Ve sportu se také připravujete na hlavní závod delší dobu, ale s jinou intenzitou a dle vaší fyzické zdatnosti. I v matematice záleží na mnoha faktorech, i zde je nutné brát v potaz určitý matematický základ, druh myšlení a typ přípravy. Rozhodující je efektivita přípravy.

Jak dlouho učím

Matematiku učím soukromě od roku 2013, včetně tvorby testů pro scio, vedení skupinových kurzů aj. Ve státním školství jsem působila v letech 2019 - 2023, učila jsem na ZŠ v Křivoklátě matematiku a tělesnou výchovu. Pracuji pro Národní pedagogický institut - NPI - metodik vzdělávacích materiálů matematika pro učitele (digitální kompetence) a rovněž jako metodik tvůrců obsahu umělé inteligence. Lektorka kurzů AI. Členka konzultační skupiny revize RVP matematika.

Co se o mně píše?

Učitel by měl mít rád děti
Učitel by měl mít rád děti
  "Důležité je cítit se v prostředí dobře, jak z pohledu žáka, tak z pohledu učitele." Kateřina Kašparová Rakovnicko- Doba se mění, věci se vyvíje...
Pokud najdete smysl života...
Pokud najdete smysl života...
Kateřina Kašparová: Pokud najdete svůj smysl života, pak ho nemůžete promrhat     Velká Buková - Je to více než čtyři roky, co Kateřina Ka...